fredag 28 juli 2017

Utdelningar och inköp Juli

Semestern rullar på precis som den ska. Snålgrisarna har hållit sig borta från datorer och surfplattor så gott det går och har njutit av att bara glida runt, hälsa på släkt och vänner och ta några kortare (nåja 140 mil tur och retur) till storstäder både inom och utanför Sveriges gränser. Det är semester helt enkelt...


Inköp

Lönen kom in som den skulle förstärkt med lite semesterersättning och har redan omsatts i nya inköp. Det blev lite fel med orderläggningen vilket får skyllas på alldeles för god mat och kanske en aning för mycket rödvin. Jag hade tänkt sälja mitt innehav i Yara, men av någon anledning sålde jag hela mitt innehav i Atea istället. Nåväl båda hade 4 bokstäver och båda hade norska flaggan framför sig, så långt blev det i alla fall rätt. Inte helt nöjd med denna fadäs då Atea har fallit ca 10% senaste 3 månaderna, men det blev en vinst på några tusen norska kronor. Köpte tillbaka en mindre post i Atea och i övrigt fördelades inköpen såhär:

Köpt 170 st Axfood för 23 428 kr

Köpt 250 st Nobina för 10 181 kr

Köpt 68 st Senior Housing Properties Trust för 10 697 kr

Köpt 400 Uniflex för 7218 kr

Köpt 30 Skanska för 5663 kr

Köpt 100 Capacent Holding för 3669 kr

Köpt 63 Omega Healthcare för 17 189 kr

Köpt 100 Corus Entertainment Inc för 9105 kr

Köpt 100 HiQ International för 5425 kr

Köpt 100 New Mountain Finance för 11 903 kr

Köpt 200 Atea för 20 172 kr

Har sålt Atlas Copco, Betsson och Yara. Hämtade hem rejäla vinster i Atlas Copco och Yara och såg ingen direkt framtid i Betsson. Satsar helhjärtat på Axfood och Skanska istället som lågyieldare.

Utdelningar

Det har ju tack och lov även trillat in en hel del utdelningar under Juli som är en helt okej utdelningsmånad för oss. Nedan sköna slantar har förstärkt kassan, vilket har varit väldigt välbehövligt då det är dyrt att semestra och vi spar väl inte direkt på några kostnader när det gäller mat, dryck och logi. Hela 10158 kr har vi fått av hårt arbetande företag som mer än gärna delar med sig av sitt överskott till Familjen Snålgris.



Månadsrapport kommer någon gång under nästa vecka, nu kallar grillen och rosévinet på min uppmärksamhet. Det är en underbar solig kväll och kvicksilvret når nätt och jämnt upp till +22 grader. Det tackar vi för, imorgon blir det regn :)

Må väl och njut önskar Familjen Snålgris

3 kommentarer:

  1. Rejäla inköp för er, kommer bli fint framöver detta!
    Önskar er forsatt trevlig sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du kommenterar!

      Ja det blev en del inköp, försöker köpa månadsvis och det är svårt att hålla tassarna borta när de amerikanska bolagen har dippat en del. Att sälja Atea var inte planerat, men så kan det gå när man inte har fokus på vad man gör. Vinsten återinvesterades i alla fall.

      Trevlig sommar på dig också!

      Radera
    2. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, kastade han stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: drogunduspellcaster@gmail.com du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

      1) Kärleksspell
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässa Spells
      4) Äktenskapsstavar
      5) bindande stavning
      6) Breakup Spells
      7) Förvisa en tidigare älskare
      8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
      9) vill tillfredsställa din älskare
      Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
      Genom drogunduspellcaster@gmail.com

      Radera